Організація виховної та
позакласної роботи в школі
Виховна система школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У школі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності. Пріоритетним у виховній роботі школи є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданнях методичних об’єднань класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, реалізація програми «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя тїнуа програма "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів "
Виховна система школи – це цілісна структура, яка сприяє успішній діяльності виховання. У школі відбувається моральне становлення учнів, формування в них творчого мислення, відповідальності. Пріоритетним у виховній роботі школи є:
- реалізація особистісно орієнтованого підходу в навчально-виховному процесі;
- залучення молоді до національної та світової культури;
- збереження морального та фізичного здоров’я підростаючого покоління;
- виховання патріотизму, громадських якостей особистості;
- забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.
Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та окремі плани, які були затверджені на засіданнях методичних об’єднань класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси, реалізація програми «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя тїнуа програма "Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів "
Основні орієнтири виховання
учнів 1-11 класів
Змістові лінії
Цінісне ставлення до себе
Сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе, як носія фізичних, духовних та соціальних сил.
Цінісне ставлення до сім'ї, родини, людей
Моральна вихованість особистості, яка проявляється
в єдності моральної свідомості та поведінки, єдності
слова та діла, наявність активної за формою та
моральної за змістом життєвої позиції
в єдності моральної свідомості та поведінки, єдності
слова та діла, наявність активної за формою та
моральної за змістом життєвої позиції
Ціннісне ставлення до праці
Усвідомлення соціальної значущості праці, розвинена потреба в трудовій активності, ініціативність, готовність до творчої діяльності.
Ціннісне ставлення до природи
Усвідомлення почуття особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них, здатності гармонійно співіснувати з природою
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Оволодіння системою елементарних мистецьких знань, адекватного сприймання художніх творів, здатність збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва
Ціннісне ставлення до суспільства та держави
Виявляється в патріотизмі, національній самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі між етичних відносин.
*************************************************************
З метою виявлення обдарованих дітей та розвитку їх творчих здібностей у школі організовано роботу гуртків за інтересами.
Основні принципи роботи гуртка
Завдання і обов’язки керівника гуртка:
-
здійснює організацію, підготовку та проведення науково-дослідної та виховної роботи з членами гуртка за певним профілем, дотримуючись відповідної програми і навчальних та виховних планів;
-
вивчає передовий досвід в педагогічній практиці та науці і запроваджує його в своїй діяльності;
-
аналізує та узагальнює власний досвід, здійснює його висвітлення на семінарах, конференціях, в пресі тощо;
-
бере участь в організації та проведенні масових заходів:
-
конкурсів, виставок, естафет, акцій;
-
домагається ефективності і результативності в своїй навчально-виховній діяльності;
-
аналізує, вивчає, узагальнює та поширює досвід керівників гуртків інших закладів;
-
бере участь в розробці програм, методичних, аналітично-інформаційних, рекомендаційних матеріалів;
-
дбає про престижзакладу, дотримання загальнолюдських моральних принципів;
-
виконує вимоги охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії.
Керівник гуртка має право:
-
ознайомлюватись з плануванням роботи відділу, закладу, брати участь в розробці планів, положень та умов масових заходів;
-
вимагати від керівництва сприяння у створенні умов для належного проведення занять, практичних, дослідних робіт, масових заходів;
-
на безпечні умови праці;
-
на захист професійної честі та гідності;
-
на щорічну відпустку відповідно до чинного законодавства;
-
на підвищення кваліфікації, вільний вибір змісту, програм, форм навчання та установ, які здійснюють підвищення кваліфікації;
-
на заохочення за високі результати праці відповідно до чинного законодавства.
Керівник гуртка несе відповідальність за:
-
неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені посадовою інструкцією в межах, визначених чинним законодавством України про працю;
-
правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним та цивільним законодавством України;
-
завдання матеріальної шкоди в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.
Організація гуртків у 2011-2012 навчальному році
№ |
Назва гуртка |
День тижня |
Час проведення |
Клас |
Керівник гуртка
|
1 |
Палітурна справа |
Понеділок |
14.15-15.00 |
6,7 |
Полюляк Л. М. |
2 |
Літературна студія |
Четвер |
14.15-15.00 |
5,6 |
Полюляк Л. М. |
3 |
Драматичний театр |
Вівторок |
14.15-15.00 |
8,9 |
Пагор Н. В. |
4 |
Етика, ділове спілкування і діловий етикет |
Понеділок |
15.05-15.50 |
10,11 |
Ганасюк В.М. |
5 |
Чарівний олівець |
Четвер |
14.15-15.00 |
5,6 |
Рудий В. А. |
6 |
Вокальний спів |
Вівторок |
14.15-15.00 |
5,6,7 |
Рудий В. А. |
7 |
Ерудит |
Понеділок |
13.25-14. 10 |
5 |
Адамчук Л.Г. |
8 | Основи самопізнання | Середа | 14.15-15.00 | 5,6 | Жолобницька О.М. | ||
9 | Історико-краєзнавчий | П’ятниця | 15.05-15.50 | 9,10,11 | Петричко О.М. | ||
10 | Майстри-чарівники | Вівторок |
13,25-14,10
14,15-15,00 |
5-11 | Стахурська Т.В. | ||
11 | Волейбол (12 група дівчата) |
Понеділок
Середа
П’ятниця
Субота |
14.30, 16.00
14.30, 16.00
14.30, 16.00
11.30, 13.00 |
9,10 | Козак Ю.А. | ||
12 | Волейбол (13 група юнаки) |
Понеділок
Середа
П’ятниця |
14.30, 16.00
14.30, 16.00
17.30, 19.00 |
|
Козак Ю.А. | ||
************************************************************
Для керування виховним процесом в школі створено методичне об'єдання класних керівників.
Методичне об'єднання класних керівників – структурний підрозділ внутрішньошкільної системи керування виховним процесом, який координує науково-методичну та організаційну роботу класних керівників.
Проблема, над якою працює колектив школи: «Створення комфортних умов для самореалізації та самовдосконалення особистості учня й забезпечення якості освітньої діяльності кожного учасника навчально-виховного процесу»
Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання класних керівників: «Формування свідомого громадянина, патріота рідної землі, носія народних традицій»
1. Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:
підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
1. Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:
підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;
забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;
озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;
вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;
координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;
сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.
2. Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:
організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів;
координує виховну діяльність класних колективів та організує їхню взаємодію в педагогічному процесі;
планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів;
організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи;
обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалами узагальнення передового досвіду роботи класних керівників, матеріалами атестації класних керівників;
оцінює роботу членів об'єднання, клопочеться перед аміні стацією школи про заохочення класних керівників.
3. Документація шкільного методичного об'єднання класних керівників:
список членів методичного об'єднання;
річний план роботи методичного об'єднання;
протоколи засідань методичного об'єднання;
аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів).
список членів методичного об'єднання;
річний план роботи методичного об'єднання;
протоколи засідань методичного об'єднання;
аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів, тематичного адміністративного контролю (копії довідок, наказів).
Перспективний план роботи шкільних методичних об'єднань класних керівників
І. Склад шкільних методичних об'єднань класних керівників:
1. Методичне об'єднання класних керівників 1-4 класів (керівник – Щегельська Алла Василівна)
2. Методичне об'єднання класних керівників 5-11 класів (керівник – Парова Ольга Миколаївна)
3. Методичне об'єднання керівників гуртків художньо-естетичного циклу (керівник – Жолобницька Олеся Михайлівна)
ІІ. Тематика засідань шкільних методичних об'єднань класних керівників:
3. Методичне об'єднання керівників гуртків художньо-естетичного циклу (керівник – Жолобницька Олеся Михайлівна)
ІІ. Тематика засідань шкільних методичних об'єднань класних керівників:
**********************************************************************
РОБОТА З БАТЬКАМИ
1.Участь у загально-шкільних батьківських зборах (протягом року)
2.Участь у батьківських лекторіях (протягом року).
3.Формування батьківських комітетів по класах. Делегатів до батьківської ради школи (протягом вересня )
4.Постійний контроль сімей ризику (протягом року)
5.Батьківські збори по класах (протягом року).
6.Підтримувати зв’язок з родинами, де виховуються учні, схильні до правопорушень (протягом року).
7.Здійснювати правову освіту батьків (протягом року) (протягом року)
8.Вивчення умов проживання й виховання учнів.